AktualnościZlot Chorągwi

Zmiany w Regulaminie Zlotu

Jeszcze raz dziękujemy Wam za zgłoszenia na Zlot!

W związku z tym, że ich liczba przekroczyła nasze oczekiwania konieczne stały się zmiany w organizacji Zlotu, a co za tym idzie pewne zmiany w jego Regulaminie.

Co zmieniliśmy?

  • Zmianie uległ termin wpłat składki zadaniowej na Zlot oraz określenia ostatecznej liczby osób w patrolu – z 30.06.2016r. na 31.05.2016 r.
  • Zmianie uległa nazwa Harcerskiej Służby Porządkowej – teraz to Harcerska Służba Zlotowa. Zmienił się jej opis, określona została również wysokość odpłatności członków służby.

Regulamin Zlotu Chorągwi Zachodniopomorskiej ZHP „Wyzwolić Kolory” w dniach 9-11 września 2016 roku

Terminarz Zlotu

  • 31 stycznia 2016 r. – termin na wykonanie I zadania przedzlotowego
    Wykonanie i przesłanie pierwszego zadania jest jednocześnie zgłoszeniem patrolu na Zlot. Wszystkie zadania są skonstruowane w sposób, który nie zakłóci planowej pracy jednostki.
  • 29 lutego 2016 r. – II zadanie przedzlotowe
  • 31 marca 2016 r. – III zadanie przedzlotowe
  • 30 kwietnia 2016 r. – IV zadanie przedzlotowe
  • 31 maja 2016 r. – V zadanie przedzlotowe
  • 31 maja 2016 r. – termin wpłat za Zlot
  • 9-11 września 2016 r. – Zlot

Cele Zlotu

  • wzmacnianie śródrocznej pracy wychowawczej drużyn,
  • budowanie wspólnoty oraz wymiana doświadczeń między patrolami wszystkich hufców Chorągwi Zachodniopomorskiej ZHP,
  • promocja pracy drużyn i prezentacja środowisk.

Hasło Zlotu

Wyzwolić Kolory

Uczestnicy

Patrole składające się z członków gromad zuchowych, drużyn harcerskich , drużyn starszoharcerskich, drużyn wędrowniczych, starszyzny, instruktorów oraz seniorów.

Patrole muszą zostać zgłoszone we właściwym dla siebie obszarze programowym:

  • zuchowym,
  • harcerskim,
  • starszoharcerskim,
  • wędrowniczym,
  • instruktorskim i starszyzny,
  • seniorów.

Drużyny wielopoziomowe zobowiązane są do podjęcia decyzji o zgłoszeniu patrolu w jednym z wybranych obszarów programowych lub podziale drużyny i przypisaniu jej członków do stosownych obszarów.

Każdy zgłoszony patrol musi posiadać pełnoletniego opiekuna.

Zlotowe patrole liczą od 5 do 20 osób (maksymalnie 15 osób w przypadku patroli zuchowych).

Organizator

Komenda Chorągwi Zachodniopomorskiej Związku Harcerstwa Polskiego.

Za organizację Zlotu odpowiada Komenda Zlotu powołana rozkazem Komendanta Chorągwi Zachodniopomorskiej ZHP.

Proces zgłoszenia

Zgłoszenia patrolu dokonuje patrolowy (jeśli patrolowy nie jest drużynowym to zgłoszenie dokonywane jest w porozumieniu z drużynowym) za pomocą formularza rejestracyjnego zamieszczonego na stronie internetowej www.zlot.zachpom.zhp.pl.

Do prawidłowej rejestracji patrolu niezbędne jest podanie danych patrolowego, deklarowanej liczby członków patrolu (wliczając w tę liczbę patrolowego), wybór pionu metodycznego oraz nazwę hufca. Ostateczną liczbę osób w patrolu należy podać do 31 maja 2016 roku.

Po zarejestrowaniu, patrolowy otrzyma e-mail od instruktora programowego z akceptacją wniosku i informacjami dotyczącymi realizacji zadań przedzlotowych.

Warunkiem uczestnictwa w Zlocie jest terminowe wykonanie wszystkich zadań przedzlotowych. Podstawowym sposobem kontaktu będzie poczta e-mail, dlatego w formularzu należy podać aktualny i często sprawdzany adres.

Miejsce zlotu

Świnoujście

Harcerska Służba Zlotowa

Dla pełnoletnich instruktorów i wędrowników niezrzeszonych w patrolach istnieje możliwość uczestnictwa w Zlocie w charakterze kadry pomocniczej Zlotu.

Do jej obowiązków należeć będzie tworzenie zespołu odpowiedzialnego m.in. za:

  • dbanie o utrzymanie porządku i bezpieczeństwa wśród uczestników Zlotu (na terenie miejsc zakwaterowania uczestników wszystkich obszarów programowych, miejsc programowych, stołówkach, sanitariatach);
  • sprawowanie kontroli nad ruchem osób oraz pojazdów na terenie Zlotu;
  • sprawowanie nadzoru nad osobami wchodzącymi i wychodzącymi na teren Zlotu;
  • pełnienie w systemie zmianowym wart, wspieranie służb profesjonalnych;
  • pełnienie służby informacyjnej (informowanie uczestników Zlotu o lokalizacji miejsc programowych, kierowanie uczestników i gości w odpowiednie miejsca);
  • egzekwowanie od uczestników Zlotu przestrzegania jego regulaminu;
  • obsługę programową (pomoc w organizacji miejsc programowych);
  • pełnienie służby medycznej;
  • współpracę z organizatorami Zlotu (w tym pełnienie funkcji łącznika);
  • służbę podczas rozłożenia i złożenia miasteczka zlotowego (kwaterka).

Osobom, które podejmą się służby podczas Zlotu gwarantujemy:

  • wyżywienie podczas pełnienia służby;
  • służbę w miłej, harcerskiej atmosferze;
  • możliwość wzięcia udziału w zajęciach programowych bloku dla instruktorów w momencie niepełnienia służby.

Nocleg we własnym zakresie – w namiotach turystycznych na terenie Zlotu.

Nabór do Harcerskiej Służby Zlotowej trwa do 30 czerwca 2016 roku. Osoby, które wypełnią formularz zgłoszeniowy na stronie www.zlot.zachpom.zhp.pl otrzymają na podany przez siebie adres e-mail informację o poprawnie przyjętym zgłoszeniu.

Dla prawidłowego funkcjonowania służby przewidzieliśmy limit 70 uczestników.

Odpłatność za uczestnictwo

Odpłatność za udział w Zlocie wynosi 50 złotych (słownie: pięćdziesiąt złotych) od każdego członka patrolu. W patrolu liczącym powyżej 10 osób – patrolowy zwolniony jest z opłaty wpisowego.

Członkowie Harcerskiej Służby Zlotowej ponoszą odpłatność 4zł/dzień.

Zwrot wpisowego za osoby, które rezygnują z udziału w Zlocie Chorągwi, będzie możliwy tylko do dnia 31 maja 2016 r., po wcześniejszym ustaleniu tego z Komendą Zlotu.

W ramach wpisowego organizatorzy zapewniają:

  1. Nocleg lub miejsce na nocleg:
    1. zuchy – w pomieszczeniu,
    2. harcerze – namioty typu NS lub “10”,
    3. harcerze starsi – namioty typu NS lub “10”,
    4. wędrownicy i instruktorzy – własne namioty turystyczne,
    5. seniorzy – namioty NS lub “10”.
  2. Ciepły posiłek w sobotę oraz prowiant na drogę powrotną w niedzielę. Wrzątek. Miejsce do przygotowania pozostałych posiłków;
  3. Zaplecze sanitarne;
  4. Zajęcia i materiały programowe/promocyjne;
  5. Ubezpieczenie NW i OC.

Każdy patrol powinien:

  • mieć pełnoletniego opiekuna;
  • składać się z członków ZHP wpisanych do Ewidencji ZHP, którzy mają opłacone składki członkowskie ZHP;
  • posiadać umundurowanie zgodne z obowiązującym regulaminem mundurowym;
  • poprzez hufcowego koordynatora zorganizować i samodzielnie opłacić dojazd patrolu na teren Zlotu;
  • posiadać kompletną apteczkę pierwszej pomocy;
  • zapewnić prowiant na śniadania i kolacje.

Informacje

Podstawową platformą informacyjną jest oficjalna strona Zlotu Chorągwi 2016: www.zlot.zachpom.zhp.pl Wszelkie pytania należy kierować na adres e-mail: zlot@archiwum.zachpom.zhp.pl

O przyjęciu na Zlot decyduje

  • wykonanie zadań przedzlotowych,
  • terminowe zgłoszenie i wpłata wpisowego.

Zmiany regulaminu

Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany treści niniejszego regulaminu przy bezzwłoczne poinformowaniu o tym uczestników imprezy drogą mailową oraz w serwisie internetowym imprezy.

Uczestnicy mają prawo nie zgodzić się na zmianę treści regulaminu odpowiednio to motywując. W takim wypadku mogą wypowiedzieć swój udział w imprezie oraz ubiegać się o zwrot kosztów wpisowego.

Przypadki odstępstw od regulaminu będą rozpatrywane przez Komendę Zlotu indywidualnie.

Zobowiązania uczestników Zlotu Chorągwi „Wyzwolić Kolory”

  • przestrzeganie Prawa Harcerskiego,
  • nieopuszczanie terenu Zlotu bez powiadomienia odpowiednich służb zlotowych,
  • zgłaszanie powrotu na teren Zlotu odpowiednim służbom zlotowym,
  • uczestnictwo w zajęciach programowych,
  • przestrzeganie ciszy nocnej (poza miejscami wyznaczonymi na wieczorne zajęcia programowe) w godzinach określonych przez organizatorów,
  • stosowanie się do zaleceń służb zlotowych, oboźnych poszczególnych obszarów programowych oraz Komendy Zlotu.

Złamanie postanowień regulaminu może skutkować wykluczeniem z uczestnictwa w Zlocie bez prawa do zwrotu wpisowego.

Regulamin z dnia 16 lutego 2016 r.

Pliki do pobrania

Regulamin Zlotu