Współpraca z lokalnymi samorządami i lobbowanie na rzecz organizacji – warsztat 17.05.2014 r.
Jednym z podstawowych problemów organizacji pozarządowych jest umiejętne i skuteczne komunikowanie się z otoczeniem. Z podobnym problem boryka się ZHP. Przedstawiciele Związku (a jesteśmy nimi my wszyscy) niejednokrotnie mają trudności z przedstawieniem naszej organizacji jako nowoczesnej, będącej źródłem wiedzy, informacji, a zarazem pełniącej funkcję ośrodka edukacji i kultury. Z pokazaniem ZHP jako stowarzyszenia odpowiadającego na potrzeby lokalnej społeczności.
By – choć minimalnie – poprawić tę niekorzystną dla Związku sytuację, powstał niniejszy warsztat.
Adresat
wszyscy instruktorzy Chorągwi Zachodniopomorskiej
Termin
17.05.2014
Miejsce
Szczecin, ul. Ogińskiego 15
Organizator
phm. Aleksandra Muzyka-Hajdukiewicz
Zapisy
do 30.04.2014 przez formularz
https://docs.google.com/forms/d/1fyVn4zc-4IwjZ0Clu8AcRR9t6l_NEIZsYviUciJrPhU/viewform
Celem niniejszego warsztatu jest wskazanie uczestnikom:
- jak przełożyć działania Związku na „język” samorządowców
- jak prowadzić działania rzecznicze * (ważne: przeczytaj tę gwiazdkę) na rzecz ZHP
- głównych i pośrednich adresatów naszych działań rzeczniczych
- korzyści i potencjalnych zagrożeń z działania rzeczniczego
- jak wykorzystać zdanie: „Z harcerzami na OBOZIE” do budowania pozytywnego wizerunku ZHP
- jak przygotować się (i na co zwrócić uwagę) do wystąpień publicznych
Przeczytałiście cele warsztatu i …. stwierdziliście:
„To nie dla mnie! Nie jestem komendantem, rzecznikiem związku, itd…”
Mylicie się! Każdy instruktor buduje wizerunek ZHP. Każdy z nas – na co dzień – bezwiednie prowadzi działania rzecznicze na rzecz Związku.
Jeśli chcecie je prowadzić świadomie i mieć je „pod kontrolą”- musisz zrobić jeden, mały krok – zebrać się w sobie i przyjść na warsztat.
Po ukończeniu warsztatu będzie wiedzieli jak osiągnąć:
- cel główny – zbudowanie poparcia i pozyskanie sojuszników
- cele wspierające – zbudowanie przyjaznych relacji z otoczeniem, zbudowanie (lokalnie) pozytywnego wizerunku ZHP
* TU rzecznictwo pojmowane jako budowanie relacji, nawiązywanie kontaktów, tworzenie sieci sprzymierzeńców i sojuszników. Rzecznictwo to NIE JEST:
- jednorazowe działaniem/akcja promocyjna – to regularne działanie
- synonim PR
- reprezentowanie ZHP w mediach – to jedynie wycinek działań orzeczniczych
- zadanie rzecznika prasowego – rzecznik to formalna rola w kontaktach z mediami