Kształcenie

Współpraca z lokalnymi samorządami i lobbowanie na rzecz organizacji – warsztat 17.05.2014 r.

Jednym z podstawowych problemów organizacji pozarządowych jest umiejętne i skuteczne komunikowanie się z otoczeniem. Z podobnym problem boryka się ZHP. Przedstawiciele Związku (a jesteśmy nimi my wszyscy) niejednokrotnie mają trudności z przedstawieniem naszej organizacji jako nowoczesnej, będącej źródłem wiedzy, informacji, a zarazem pełniącej funkcję ośrodka edukacji i kultury. Z pokazaniem ZHP jako stowarzyszenia odpowiadającego na potrzeby lokalnej społeczności.

By – choć minimalnie – poprawić tę niekorzystną dla Związku sytuację, powstał niniejszy warsztat.

Adresat

wszyscy instruktorzy Chorągwi Zachodniopomorskiej

Termin

17.05.2014

Miejsce

Szczecin, ul. Ogińskiego 15

Organizator

phm. Aleksandra Muzyka-Hajdukiewicz

Zapisy

do 30.04.2014 przez formularz
https://docs.google.com/forms/d/1fyVn4zc-4IwjZ0Clu8AcRR9t6l_NEIZsYviUciJrPhU/viewform

Celem niniejszego warsztatu jest wskazanie uczestnikom:

  • jak przełożyć działania Związku na „język” samorządowców
  • jak prowadzić działania rzecznicze * (ważne: przeczytaj tę gwiazdkę) na rzecz ZHP
  • głównych i pośrednich adresatów naszych działań rzeczniczych
  • korzyści i potencjalnych zagrożeń z działania rzeczniczego
  • jak wykorzystać zdanie: „Z harcerzami na OBOZIE” do budowania pozytywnego wizerunku ZHP
  • jak przygotować się (i na co zwrócić uwagę) do wystąpień publicznych

Przeczytałiście cele warsztatu i …. stwierdziliście:

„To nie dla mnie! Nie jestem komendantem, rzecznikiem związku, itd…”

Mylicie się! Każdy instruktor buduje wizerunek ZHP. Każdy z nas – na co dzień – bezwiednie prowadzi działania rzecznicze na rzecz Związku.

Jeśli chcecie je prowadzić świadomie i mieć je „pod kontrolą”- musisz zrobić jeden, mały krok – zebrać się w sobie i przyjść na warsztat.

Po ukończeniu warsztatu będzie wiedzieli jak osiągnąć:

  • cel główny – zbudowanie poparcia i pozyskanie sojuszników
  • cele wspierające – zbudowanie przyjaznych relacji z otoczeniem, zbudowanie (lokalnie) pozytywnego wizerunku ZHP

* TU rzecznictwo pojmowane jako budowanie relacji, nawiązywanie kontaktów, tworzenie sieci sprzymierzeńców i sojuszników. Rzecznictwo to NIE JEST:

  • jednorazowe działaniem/akcja promocyjna – to regularne działanie
  • synonim PR
  • reprezentowanie ZHP w mediach – to jedynie wycinek działań orzeczniczych
  • zadanie rzecznika prasowego – rzecznik to formalna rola w kontaktach z mediami